Vinnarnas agilitydebut!

Igår var det dags för de första Vinnarna att visa framfötterna på agilitybanan. Kiwi, Avila och Lyxa startade i två hoppklasser i Oskarström igår och vi hade superroligt! Härliga hundar! Anna och Mia gjorde finfina lopp med de svarta systrarna, men blev diskade i bägge loppen. Kiwi och jag kom runt det första loppet på 15 fel och blev diskade i det andra loppet. Jag är dock otroligt nöjd med det andra loppet. Diskningen beror på att jag skickade henne fram mot fel hinder och sedan var för sen på att ropa på henne. Kiwi skötte sig alldeles strålande!

Är så himla nöjd över hur Kiwi skötte sig igår. Hon var en pärla både på banan och utanför banan. Ska bli riktigt kul att fortsätta med henne. Får bara komma igång med hennes träning ordentligt, vilket jag gissar inte blir så lätt den här våren när vi väntar valpar. Helt otroligt ändå hur långt hon redan har kommit trots så lite träning.

Här kommer filmer på Vinnarnas lopp:

Kiwi, Hoppklass 1A

Kiwi, Hoppklass 1B

Lyxa, Hoppklass 1A

Lyxa, Hoppklass 1B

Avila, Hoppklass 1A

Avila, Hoppklass 1B

Orutinerade men duktiga! Bådar gott inför framtiden! 😀

4 reaktioner på ”Vinnarnas agilitydebut!

  1. Vilka fina debuter! Ska bli spännande att följa dem på banorna. Vad härligt med valpar framöver. Real blev precis pappa till sju små godingar också. Kram

  2. KUL med alla filmer. Du får ursäkta… men jag ÄLSKAR när Kiwi tar långhoppet från fel håll. Där snackar vi driv & framåtanda. Hon är verkligen härlig att se!!

Lämna en kommentar