Tasstarget med Vega

Den här videon visar rätt bra på en del av anledningarna till varför Vega är så kul att jobba med. Det här är andra träningen på tasstarget och hon tycker att det är superkul, precis som med allt annat vi hittills har gjort. Älskar den här videon på henne. Hon är en så skön liten individ. Och ja, jag fattar att det kan vara lite tröttsamt att höra allt mitt ”skryt” om Vega. Men jag är bara så himla glad i hur allt går med henne och vilken rolig och trygg liten hund hon är som passar mig så bra.

Vad har jag då tänkt använda den här övningen till? Med tidigare hundar har jag använt det till lydnadsrutan och 2 på 2 av i agilityn. Med Vega kommer jag framförallt använda det som grund till springtarget för running contacts, eventuellt till hoppet i brukset och framförallt som en del i träningen att lära sig att springa ut från föraren. Det är också en käck explosivitetsövning.